A huszonéves Fodor Tamás – az Egyetemi Színpadi évek után – 1965-től lépett fel a József Attila Színház előadásaiban, ahol elsősorban Kazán István rendezéseiben kapott szerepet. Első szerepét itt Anouilh: Becket avagy az Isten becsülete című darabjában játszotta.
Büchner is, a Woyzeck is jószerével ismeretlen volt a magyar színpadokon (sőt a szellemi életben is) azelőtt, hogy a Stúdió „K" 1977-ben előadást készített a német drámaíró töredék(ek)ben maradt utolsó drámájából. Részletek a Szabadságszigetek. Fodor Tamás és a Stúdió "K" története című könyvből.
Most jelent meg a Szabadságszigetek című köny, amely nemcsak Fodor Tamás és Stúdió „K" történetében igazít el, hanem képet ad a rendező konzekvens, egyedülállóan világos színházelméletéről, amely nem a teória, hanem a gyakorlat felől értelmezi a színházművészet fogalmait és kifejezőeszközeit. Mindebből Fodor Tamás társulatépítő, színészpedagógiai módszereit, eredményeit is megismerhetjük.
A huszonéves Fodor Tamás – az Egyetemi Színpadi évek után – 1965-től lépett fel a József Attila Színház előadásaiban, ahol elsősorban Kazán István rendezéseiben kapott szerepet. Első szerepét itt Anouilh: Becket avagy az Isten becsülete című darabjában játszotta.
Büchner is, a Woyzeck is jószerével ismeretlen volt a magyar színpadokon (sőt a szellemi életben is) azelőtt, hogy a Stúdió „K" 1977-ben előadást készített a német drámaíró töredék(ek)ben maradt utolsó drámájából. Részletek a Szabadságszigetek. Fodor Tamás és a Stúdió "K" története című könyvből.
Most jelent meg a Szabadságszigetek című könyv, amely Fodor Tamás és a Stúdió „K” történetét tekinti át 1978-ig. A beszélgetéseket, emlékezéseket, előadás-rekonstrukciókat, elemzéseket tartalmazó kötetből azt a részletet idézzük, amelyben Fodor Tamás az Orfeóval való találkozásáról mesél. Az Orfeo színházi csportja a Stúdió "K" elődje.
Idén lesz 50 éve, hogy bemutatta első előadását a Stúdió „K", akkor még Orfeo Stúdió néven. A Fodor Tamás vezette amatőr színházi csoport ugyanis része volt egy nagyobb művészeti-politikai csoportosulásnak, a Malgot István vezette Orfeónak, amely a 60-as évek végének, a 70-es évek elejének legfontosabb autonóm társadalmi, kulturális törekvéseit összegezte.